Privacyverklaring NetBrix
Wij hechten veel waarde aan privacy en transparantie. Op deze pagina leggen wij daarom uit welke persoonsgegevens wij verzamelen, waarom we dat doen en hoe we deze gegevens beschermen.
Wie wij zijn
NetBrix is een vastgoedacquisitie bedrijf, gevestigd aan Gooimeer 8, 1411DD in Naarden. Bij de Kamer van Koophandel is NetBrix B.V. ingeschreven onder nummer 93189060. Bij NetBrix hebben wij de missie om vastgoedtransacties simpeler, sneller en transparanter te maken. Wij brengen met ons dataplatform vastgoedeigenaren met potentiële kopers in contact en begeleiden hen tot aan de transactie. Hierbij vinden wij transparantie belangrijk en dit geldt ook zeker voor ons privacybeleid. Daarom vind je hieronder, in heldere taal, hoe wij met privacy omgaan, welke persoonsgegevens wij verwerken en hoe wij deze beschermen.
In onderstaand document gebruiken wij een aantal begrippen vaker, die we hieronder graag toelichten:
NetBrix platform: het gehele platform van NetBrix, bestaand uit een dataplatform, de website en gelieerde applicaties om de dienstverlening mogelijk te maken
Object: een pand of perceel welke NetBrix verwerkt voor haar klanten of vastgoedeigenaren
Wij: de medewerkers van NetBrix.
Voor wie dit privacybeleid geldt
Ons privacybeleid geldt voor alle persoonsgegevens die wij verwerken binnen NetBrix. Dit zijn gegevens van vastgoedeigenaren die wij verkrijgen via het Kadaster, klanten van NetBrix die vastgoed zoeken of bezoekers van de website die bij het contactformulier hun persoonsgegevens achterlaten.
Welke persoonsgegevens verwerkt NetBrix?
NetBrix verwerkt de volgende persoonsgegevens:
Contactgegevens: voor- en achternaam, e-mailadres en telefoonnummer. Deze gegevens worden via het contactformulier op de website verzameld en ingevuld door bezoekers van de website.
Klantgegevens: voor- en achternaam, e-mailadres en adres. Deze gegevens worden gebruikt om een opdracht tot dienstverlening overeen te komen met klanten van NetBrix.
Eigendomsgegevens: via het Kadaster kopen wij eigendomsgegevens van een object. Deze gegevens kopen wij bij concrete interesse in dit object van één van onze klanten, om te weten wie de eigenaar is. Eigendom is er in twee types: particulier (natuurlijk) en zakelijk.
Particulier eigendom
Altijd: voor- en achternaam, geslacht, adres
Soms: voor- en achternaam, geslacht, adres, geboortedatum en -plaats
Uitleg: dit is afhankelijk van het type eigendomsdocument dat gekocht wordt bij het Kadaster. Hiervan heb je een simpele en uitgebreide variant waar meer informatie op te vinden staat.
Zakelijk eigendom
Altijd: naam van het bedrijf, adres
Soms: naam van het bedrijf, adres, KVK-nummer
Vanwege het feit dat NetBrix zich focust op commercieel/professioneel vastgoed, en dus bijv. geen consumenten aan een nieuwe woning helpt, zijn de eigendomsgegevens die wij verwerken alleen te beschouwen als persoonsgegevens, als deze te herleiden zijn naar een individu.
Waarom verwerkt NetBrix persoonsgegevens?
Om onze dienstverlening uit te kunnen voeren brengen wij vastgoedeigenaren in contact met potentiële kopers. Als wij met eigenaren in contact komen en onze interesse voor hun Object tonen, dan laten zij vaak hun contactgegevens op onze website achter. Dit doen zij als zij open staan voor een vrijblijvend bod op hun pand en mogelijke verkoop. Met deze gegevens kunnen wij als NetBrix contact met hen opnemen om aanvullende vragen te stellen. In de regel geldt dat NetBrix pas als er serieuze interesse aan beide kanten is, deze gegevens deelt met een potentiële koper, bijvoorbeeld om een fysieke afspraak te plannen.
Hieronder is per doel uitgewerkt welke persoonsgegevens wij voor dat doel verwerken en wat de wettelijke grondslag daarvoor is.
Doel | Persoonsgegevens | Grondslag |
---|---|---|
In contact komen met eigenaren | A. Contactgegevens B. Eigendomsgegevens | A. Gerechtdvaardigd belang: Om onze dienstverlening uit te kunnen voeren nemen wij contact op met vastgoedeigenaren, die hun contactgegevens achterlaten op onze website B. Gerechtvaardigd belang: Om onze dienstverlening uit te kunnen voeren moeten wij weten wie de eigenaar is van een Object. Hierbij proberen we de privacy impact minimaal te houden. Als wij zien dat een Object in particulier eigendom is, sturen wij enkel naar het (post)adres wat wij in het Kadaster vinden een brief en zullen wij geen additionele persoonsgegevens verzamelen |
Faciliteren van een transactie | A. Contactgegevens B. Eigendomsgegevens | A. Gerechtvaardigd belang: zie uitleg hierboven B. Gerechtvaardigd belang: zie uitleg hierboven |
Leveren van diensten | A. Contactgegevens B. Klantgegevens | A. Het sluiten van een overeenkomst B. Het sluiten van een overeenkomst |
Hoe komt NetBrix aan persoonsgegevens?
Contactgegevens op de website worden ingevuld door de gebruikers zelf, veelal eigenaren van vastgoed, potentiële kopers of andere website bezoekers. Eigendomsgegevens van het Kadaster worden voor het grootste gedeelte via een automatische koppeling, een Application Programming Interface oftewel API, van het Kadaster ontsloten in het NetBrix platform. Het Kadaster biedt een simpele als ook een uitgebreidere variant van de eigendomsgegevens aan, wat dus twee verschillende API-koppelingen met ons platform betekent. Ook wordt er regelmatig handmatig een uittreksel in PDF-vorm bij het Kadaster gekocht. Dit is echter op veel kleinere schaal. Eigendomsgegevens worden in de regel altijd gekocht namens een geïnteresseerde koper, die concrete interesse heeft in het object waarvoor de eigendomsgegevens bij het Kadaster gekocht worden.
Hoe lang worden persoonsgegevens bewaard?
Bij NetBrix bewaren we persoonsgegevens alleen zo lang we ze nodig hebben voor het doel waarvoor wij ze verwerkt hebben of om aan wettelijke verplichtingen te kunnen voldoen. We hanteren hierbij de volgende bewaartermijnen: Eigendomsgegevens worden na 1 jaar vernieuwd bij concrete interesse in het object. Dit betekent praktisch dat als een potentiële koper interesse heeft in een object en NetBrix meer dan 1 jaar geleden bij het Kadaster de eigendomsgegevens heeft opgevraagd, dat deze opnieuw worden opgevraagd. Eigendomsgegevens zijn immers tijdelijk van aard: ze veranderen per object over tijd. Het is niet zo dat NetBrix na 1 jaar alle eigendomsgegevens verwijderd. Contactgegevens blijven bewaard zolang we deze nodig hebben voor het doel waarvoor wij ze verwerken. Klantgegevens worden 7 jaar bewaard om aan de fiscale bewaartermijnen te voldoen.
Hoe beveiligt NetBrix persoonsgegevens?
NetBrix is een modern bedrijf dat gelooft in de nieuwste technologie en dit passen wij ook toe op het gebied van informatiebeveiliging. Naast technologie, nemen wij ook organisatorische maatregelen rondom informatiebeveiliging. Hieronder een overzicht van maatregelen.
- Gebruik van Microsoft Azure en Office 365 voor veilige opslag en verwerking van gegevens. In de configuratie van deze systemen is bewust gekozen voor de West-Europe locatie zonder back-ups in andere landen. Hiermee garanderen we dat de gegevens fysiek in Nederland blijven, omdat het West-Europe datacenter van Microsoft in Nederland staat.
- Geen opslag van gegevens op lokale (onbeveiligde) apparaten of harde schijven.
- Toepassing van two-factor authentication op alle accounts en systemen.
- Wachtwoordbeleid en verplichte wijziging van wachtwoorden.
- Training en bewustwording van medewerkers rondom privacy en informatiebeveiliging.
Cookies op de website?
NetBrix maakt geen gebruik van tracking cookies. NetBrix gebruikt analytische cookies om websiteverkeer te kunnen monitoren. Hiervoor gebruikt NetBrix Microsoft Clarity en Google Analytics (GA4) zonder dat hierbij persoonsgegevens opgeslagen worden, tenzij de gebruiker van de website dit zelf invult. Er is één cookie die NetBrix wel tijdelijk opslaat van een gebruiker en dat is het e-mailadres. Deze cookie blijft maximaal 24 uur actief in dezelfde browser. NetBrix bewaart deze cookie om het voor gebruikers mogelijk te maken om achteraf extra gegevens op de website in te kunnen vullen van hun pand.
iFrames op de website van NetBrix?
Op de website van NetBrix zijn enkele iFrames verwerkt. Dit zijn video’s van met name podcasts waarin NetBrix te gast is geweest en deze worden beheerd door de bedrijven waar NetBrix te gast was. De onderliggende inhoud is vaak op Youtube of vergelijkbaar medium geplaatst en NetBrix deelt dit middels een iFrame op haar website.
Doen wij aan profiling?
Profiling is simpel gezegd het verzamelen van informatie van een gebruiker, waarmee een profiel wordt gemaakt, zodat gerichte en relevante informatie aan deze gebruiker getoond kan worden. NetBrix doet dit niet.
Wat zijn je rechten?
Inzage: recht op inzage in jouw persoonsgegevens
Rectificatie: recht op rectificatie van onjuiste gegevens
Verwijdering: recht op verwijdering van jouw gegevens
Je kunt deze rechten uitoefenen door contact met ons op te nemen via info@net-brix.nl of via het contactformulier op onze website, op www.net-brix.nl.
Klacht, vragen of opmerkingen?
Indien je een klacht, vragen of opmerkingen hebt kun je deze richten aan info@net-brix.nl of via ons contactformulier op onze website, op www.net-brix.nl. Je hebt ook altijd het recht om deze klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens via www.autoriteitpersoonsgegevens.nl.